Додаток до рішення

Миронівської міської ради

від _____.01. 2021 року № __________

СТАТУТ

Опорного закладу освіти «Миронівський академічний ліцей №3 Миронівської міської ради Київської області»

(нова редакція)

І. Загальні положення

1.1. Опорний заклад освіти «Миронівський академічний ліцей №3 Миронівської міської ради Київської області» (далі – Опорний заклад) створений рішенням сесії Миронівської міської ради від 31.07.2020 року №1438 – 28 –VІІ, перебуває у комунальній власності Миронівської міської ради та є правонаступником усіх майнових та особистих немайнових прав і обов’язків Миронівського академічного ліцею №3 Миронівської міської ради Київської області.

1.2. Повне найменування Опорного закладу: Опорний заклад освіти «Миронівський академічний ліцей №3 Миронівської міської ради Київської області». Скорочене найменування Опорного закладу: ОЗО «Миронівський академічний ліцей №3».

1.3. Місцезнаходження Опорного закладу: 08801, Київська область, Миронівський район, місто Миронівка, вулиця Перемоги, 33. Телефони: (045) 5-23-66, 5-71- 62. Електронна пошта: mironowka-zosh3@ukr.net.

1.4. Опорний заклад є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником, є неприбутковою організацією, має рахунки в установах банку, печатку, штамп встановленого зразка, ідентифікаційний номер (код ЄДРПОУ 25302274), може мати самостійне ведення бухгалтерського обліку, самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державній казначейській службі України.

1.5. Відповідно до освітнього рівня, який забезпечується Опорним закладом (повна загальна середня освіта) – загальноосвітній заклад І-ІІІ ступенів:

І ступінь – початкова школа (1-4 класи) – термін навчання 4 роки;

II ступінь – основна школа (5-9 класи) – термін навчання 5 років;

ІІІ ступінь – старша школа, як правило з профільним спрямуванням навчання (10-11 класи) – термін навчання 2 роки (3 роки з 1 вересня 2027 року).

1.6. Опорний заклад має відокремлений територіальний підрозділ – філію, утворену з метою надання освітніх послуг у сфері дошкільної, початкової та базової загальної освіти за місцем проживання.

1.7. Повне найменування філії: Яхнівська філія Опорного закладу освіти «Миронівський академічний ліцей №3 Миронівської міської ради Київської області». Скорочене найменування філії: Яхнівська Філія (далі – Філія).

1.8. Філія Опорного закладу не є юридичною особою. Опорний заклад освіти «Миронівський академічний ліцей №3 Миронівської міської ради Київської області» є правонаступником прав та обов’язків Яхнівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Миронівської міської ради Київської області.

1.9. Філія функціонує на підставі цього Статуту та Положення про Філію Опорного закладу, що затверджується рішенням сесії Миронівської міської ради Київської області. Філія виконує функції навчально-виховного комплексу, а також може за рішенням Засновника виконувати інші функції.

1.10.Засновником Опорного закладу та його Філії є Миронівська міська рада Київської області (далі – Засновник), код ЄДРПОУ 04054984. Адреса:08801, Київська область, м. Миронівка, вулиця Соборності, будинок 48. Органом управління майном Миронівського академічного ліцею №3 є Гуманітарний відділ виконавчого комітету Миронівської міської ради.

1.11. Опорний заклад – заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, що надає повну загальну середню освіту, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, зручне розташування, забезпечує допрофільну підготовку та профільне навчання, поглиблене вивчення окремих предметів, здійснює науково-теоретичну і практичну підготовку здобувачів освіти.

1.12. На підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Засновник делегує гуманітарному відділу виконавчого комітету Миронівської міської ради функції управління та контролю за виконанням завдань та обов’язків, покладених на Опорний заклад.

1.13. Гуманітарний відділ виконавчого комітету Миронівської міської ради (далі – Гуманітарний відділ) є уповноваженим органом з питань призначення та звільнення керівника Опорного закладу та інших питань в межах делегованих повноважень та відповідно до чинного законодавства.

1.14. Опорний заклад та його Філія підпорядковуються Засновнику з усіх питань діяльності, а Гуманітарному відділу – в межах делегованих повноважень.

1.15. У своїй діяльності Опорний заклад та його Філія керуються Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Господарським Кодексом та Трудовим Кодексом України, іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативними документами Міністерства освіти і науки України, розпорядчими документами Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, рішеннями сесій Миронівської міської ради, розпорядженнями голови Миронівської міської ради, наказами начальника гуманітарного відділу, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

1.16. Головною метою Опорного закладу, його Філії є забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до якісної освіти, створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання, раціонального і ефективного використання наявних ресурсів Опорного закладу, їх модернізації.

1.17. Головними завданнями Опорного закладу та його Філії є:

- створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища;

- забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття якісної освіти;

- створення умов для здобуття особами повної загальної середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків;

- раціонального і ефективного використання наявних у суб’єктів округу ресурсів, їх модернізації.

1.18. Завданнями Опорного закладу освіти та його Філії є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи.

1.19. Виконання завдань Опорного закладу освіти та його Філії можливе шляхом створення нового освітнього простору, що передбачає:

- створення мотивуючого простору, застосування новітніх технологій дизайну, архітектури будівель та споруд, просторово-предметного оточення закладів освіти;

- забезпечення енергоефективності будівель закладів освіти;

- забезпечення створення інклюзивного освітнього та безперешкодного (безбар’єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами;

- створення умов для здобуття освіти із застосуванням новітніх інформаційно-комунікаційних засобів та технологій;

- використання матеріально-технічної бази закладів освіти для забезпечення всебічного розвитку особистості здобувачів освіти.

Формування нового освітнього простору здійснюється з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених Мінрегіоном, зокрема щодо розроблення проєктів будівництва закладів освіти та їх філій.

1.20. Опорний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.

1.21. Опорний заклад має право:

- проходити в установленому порядку інституційний аудит;

- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

- запроваджувати поглиблене вивчення предметів та профілі навчання з врахуванням інтересів батьків та здобувачів освіти;

- розробляти на основі Типової власну освітню програму;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

- висвітлювати діяльність освітньої установи на власному інтернет-сайті.

1.22. Опорний заклад та його Філія несуть відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.23. В Опорному закладі та його Філії визначена українська мова навчання.

1.24. Опорний заклад освіти забезпечує академічне та професійне спрямування профільної середньої освіти. У 8,9 класах формуються класи з поглибленим вивченням окремих предметів, здійснюється допрофільна підготовка з метою сприяння вибору учнями напряму профільного навчання в 10,11 класах та їх професійної орієнтації.

У залежності від запитів дітей, батьків, громадськості, за наявності відповідного програмно-методичного, кадрового та матеріально-технічного забезпечення предмети для поглибленого вивчення та профілі навчання можуть змінюватися.

1.25. Медичне обслуговування учнів у Опорному закладі і його Філії здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату цього закладу освіти або відповідних закладів охорони здоров'я і передбачає проведення обов'язкових медичних оглядів, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями, проведення профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, надання невідкладної медичної допомоги на догоспітальному етапі, організацію заходів для госпіталізації (у разі показань) та інформування про це батьків або осіб, які їх замінюють.

1.26. До основних обов'язків медичних працівників Опорного закладу належать:

- моніторинг стану здоров'я, фізичного та нервово-психічного розвитку учнів, надання їм невідкладної медичної допомоги;

- організація і проведення медичних оглядів, у тому числі поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;

- здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;

- медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;

- проведення санітарно-просвітницької роботи серед учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників опорного закладу.

1.27. Наповнюваність класів Опорного закладу освіти не може перевищувати 30 учнів. Наповнюваність класів філій Опорного закладу освіти не може становити менше 5 осіб. У разі меншої кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною чи іншими формами навчання.

Опорний заклад освіти може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть бути об’єднані в один чи різні класи (групи). У такому разі освітній процес може організовуватися одним або кількома вчителями, або в будь-якій іншій формі, яка буде найбільш зручною та доцільною для забезпечення здобуття дітьми початкової освіти відповідно до стандарту освіти.

1.28. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у Опорному закладі освіти організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.

1.29. Опорний заклад освіти здійснює регулярне безоплатне перевезення учнів та педагогічних працівників із сільських населених пунктів, що знаходяться на території обслуговування опорного закладу освіти та за межами пішохідної доступності, до місця навчання, роботи й додому шкільним автобусом за рахунок коштів засновника, місцевих бюджетів та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.

1.30. В Опорному закладі функціонують школа передового педагогічного досвіду, методичні об’єднання вчителів, класних керівників; створюються творчі групи, працюють постійно діючі та епізодичні семінари для вчителів, вихователів, директорів закладів освіти, їх заступників; організовується стажування, наставництво, індивідуальні консультації, проводяться педагогічні читання, виставки, конференції тощо

1.31. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються Засновником і здійснюються штатним медичним працівником.

1.32. Взаємовідносини Опорного закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.33. Автономія Опорного закладу освіти визначається його правом:

- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

- проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

- самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

- самостійно формувати освітню програму і на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;

- на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно із законодавством України та цим Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

- впроваджувати експериментальні програми;

- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

- встановлювати власну символіку та атрибути, форму для учнів;

- користуватись пільгами, передбаченими державою;

- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

ІІ.Організаціяосвітнього процесу

2.1. Опорний заклад та його Філія планують свою роботу самостійно відповідно до річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується радою Опорного закладу.

2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, яка затверджується рішенням педагогічної ради Опорного закладу. Освітня програма складається на основі типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілів навчання та поглибленого вивчення окремих предметів.

2.3. У вигляді додатків до освітньої програми додається робочий навчальний план, перелік навчальних програм, діючих програм факультативів, розклад уроків (тижневий) та режим роботи (річний).

2.4. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники беруть участь у виборі програм варіативної частини навчального плану, підручників, навчальних посібників, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.5. Опорний заклад та його Філія здійснюють освітній процес за денною формою навчання і п’ятиденним робочим тижнем.

2.6. У Філії Опорного закладу можливе формування класів-комплектів за погодженням із директором опорного закладу.

2.7. Структура Опорного закладу забезпечує рівний доступ до якісної освіти дітям дошкільного та шкільного віку, наступність та перспективність у наданні освітніх послуг у школах І, ІІ та ІІІ ступенів.

2.8. Опорний заклад та його Філія забезпечують відповідність рівня дошкільної, загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

Опорний заклад та його Філія працюють за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, забезпечують виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.9. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники Опорного закладу та його Філії самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.10. Опорний заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту» та власного Статуту з урахуванням специфіки Опорного закладу, його Філії, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.

2.11. Відповідно до поданих батьками або особами, що їх замінюють, заяв Опорний заклад за погодженням Гуманітарного відділу створює умови для інституційної (очної, дистанційної, мережевої) та індивідуальної (екстернатної, сімейної (домашньої), педагогічного патронажу) форм навчання.

Для осіб з особливими освітніми потребами організовується інклюзивне навчання. Стан здоров′я може бути підставою для вибору здобувачами освіти (їх батьками) екстернату, педагогічного патронажу, дистанційної форми навчання.

2.12. Опорний заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

2.13. Зарахування учнів до Опорного закладу та його Філії здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності копії свідоцтва про народження, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.14. В Опорному закладі та його Філії для учнів перших-п’ятих класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора Опорного закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). Режим роботи груп продовженого дня розробляється відповідно до державних санітарних правил і норм утримання, устаткування та організації освітнього процесу, розглядається радою Опорного закладу і затверджується наказом по Опорному закладу.

2.15. Навчальний рік розпочинається 1 вересня у День знань і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальний рік поділяється на два семестри. За рішенням педагогічної ради Опорного закладу навчальний рік може завершуватися проведенням навчальних екскурсій у перших-четвертих класах (4 дні), навчальних екскурсій та практики у п’ятих-восьмих, десятих (10 днів).

З урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю щорічно радою опорного закладу затверджується графік канікулів, загальна тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.

2.16. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять,

відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються Опорним закладом у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Тривалість навчального року має складати у 1-4 класах – не менше 720 навчальних годин, 5-9 класах – не менше 890 навчальних годин, 10-12 класах – не менше 1110 навчальних годин.

2.17. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою Опорного закладу і затверджується директором. Тижневий режим роботи опорного закладу фіксується у розкладі навчальних занять.

Тривалість уроків у Опорному закладі та його Філії становить: у перших класах – 35 хвилин, у других-четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих-одинадцятих (дванадцятих) – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з Гуманітарним відділом та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.18. Організація освітнього процесу не може призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

На рівнях початкової та базової середньої освіти освітній процес організовується за такими циклами: перший цикл початкової освіти – адаптаційно-ігровий (1-2 класи); другий цикл початкової освіти – основний (3-4 класи); перший цикл базової загальної середньої освіти – адаптаційний (5-6 класи); другий цикл базової загальної середньої освіти – базове предметне навчання (7-9 класи).

Для учнів 5-9 класів Опорного закладу та його Філії можливим є проведення спарених уроків з реалізації практичної складової навчальних програм, розвитку зв’язного мовлення та технологій. У 10-11-х(12-х) класах допускається проведення спарених уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану та профільних дисциплін.

Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

2.19. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, в Опорному закладі та Філії проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань. Постійно проводиться пошукова й навчально-дослідницька робота учнями й педагогами.

2.20. Відволікання учнів від освітнього процесу на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.21. В Опорному закладі та його Філії визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючих Критеріїв оцінювання досягнень, ведеться тематичний облік знань.

Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у першому класі має формувальний характер, здійснюється вербально, на суб’єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю і самооцінювання.

2.22. У документі про освіту (свідоцтві досягнень, табелі успішності, свідоцтві про базову середню освіту, свідоцтві про повну загальну середню освіту) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію (зовнішнє незалежне оцінювання).

2.23. Результати семестрового, річного оцінювання та оцінювання за ДПА доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.24. Переведення і випуск учнів Опорного закладу та його Філії визначається

Порядком переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.

2.25. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації, яка проводиться відповідно до Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом МОН України.

2.26. Учням, які закінчили певний ступінь Опорного закладу та його Філії, видається відповідний документ про освіту:

по закінченні І ступеню – табель успішності/свідоцтво про здобуття початкової освіти;

по закінченні ІІ ступеню – свідоцтво про здобуття базової середньої освіти;

по закінченні ІІІ ступеню – свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти.

Інформація про видані документи про базову та повну загальну середню освіту вноситься до Єдиної державної електронної бази з питань освіти у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.27.У документах про освіту результати підсумкового оцінювання фіксуються за 12-бальною шкалою.

За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми матеріального та морального заохочення: свідоцтво про про здобуття базової середньої освіти з відзнакою, Золота медаль «За високі досягнення у навчанні», Срібна медаль «За досягнення у навчанні», Похвальний лист «За високі досягнення у навчанні», Похвальна грамота «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», подяки, цінні подарунки, стипендії, премії (в межах коштів, передбачених на цілі).

2.28. Іноземці приймаються до Опорного закладу та його Філії відповідно до Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».

2.29. Учні зараховуються до Опорного закладу незалежно від місця проживання.

2.30. Виховання учнів у Опорному закладі здійснюється під час уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.31. Цілі виховного процесу в Опорному закладі та його Філії визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

2.32. В Опорному закладі та його Філії забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

2.33. Дисципліна в Опорному закладі та його Філії підтримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, Правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

2.34. З метою забезпечення якості освіти в Опорному закладі освіти розробляється внутрішня система забезпечення якості освіти, яка включає:

- стратегію та процедури забезпечення якості освіти;

- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання учнів, педагогічної діяльності педагогічних працівників;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання діяльності управлінців Опорного закладу освіти та Філії;

- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього

процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;

- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління Опорним закладом освіти та Філією;

- створення в Опорному закладі освіти та Філії інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або

документами Опорного закладу освіти.

ІІІ. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками освітнього процесу в Опорному закладі та його Філії є:

- здобувачі освіти;

- керівники;

- педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники;

- психологи, бібліотекарі інші спеціалісти, які провадять освітню діяльність;

- батьки або особи, які їх замінюють, здобувачів освіти;

- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

3.2. Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

3.3. Здобувачі освіти мають право:

- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою Опорного закладу та Філії;

- на доступ до інформації з усіх галузей знань;

- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- брати участь у роботі органів громадського самоврядування Опорного закладу та Філії;

- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів;

- брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4. Здобувачі освіти зобов'язані:

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;

- бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

- дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

- дотримуватися правил особистої гігієни.

3.5. Педагогічними працівниками Опорного закладу та його Філії можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.6. Заступники керівника та завідувач Філії, педагогічні та інші працівники призначаються на посади та звільняються з посад директором Опорного закладу. Директор опорного закладу має право оголосити конкурс на вакантну посаду.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

- захист професійної честі, гідності;

- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;

- участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;

- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

- виявлення педагогічної ініціативи;

- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

- участь у роботі органів громадського самоврядування Опорного закладу;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку визначеному законодавством України;

- на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;

- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

- сприяти зростанню іміджу Опорного закладу та його Філії;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

- виконувати Статут Опорного закладу, правила внутрішнього розпорядку, трудового договору;

- виконувати накази і розпорядження керівника Опорного закладу, Гуманітарного відділу;

- брати участь у роботі педагогічної ради.

3.9. Атестація педагогічних працівників Опорного закладу та Філії є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

3.10. За результатами атестації педагогічних працівників Опорного закладу та Філії визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії і спеціаліст вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання (старший учитель, учитель-методист, вихователь-методист, педагог-організатор-методист тощо). Положення про кваліфікаційні категорії та педагогічні звання затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

3.11. Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників Опорного закладу та Філії здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту". Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

3.12. Сертифікація педагогічних працівників Опорного закладу та Філії відбувається на добровільних засадах виключно за їх ініціативою.

За результатами успішного проходження сертифікації педагогічним працівникам видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічними працівниками.

3.13. Педагогічні працівники Опорного закладу та Філії, які отримують доплату за успішне проходження сертифікації, впроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології.

3.14. Педагогічні працівники Опорного закладу та Філії, які мають сертифікат, можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розроблення та акредитації освітніх програм, а також до інших процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.

3.15. Розподіл педагогічного навантаження у Опорному закладі та Філії затверджується керівником.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

3.16. Робочий час педагогічного працівника включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором.

3.17. Керівник Опорного закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, технічний персонал, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку та Статутом закладу.

3.18. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, положення про Філію Опорного закладу, правила внутрішнього розпорядку опорного закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.19. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу Опорного закладу та Філії, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами закладу освіти.

3.20. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

3.21. Батьки та особи, які їх замінюють, здобувачів мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до Опорного закладу та Філії, Гуманітарного відділу;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні Опорного закладу та Філії, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Опорному закладі та Філії і позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність у Опорного закладу та Філії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у у Опорному закладі та Філії та їх освітньої діяльності;

- отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Опорного закладу та Філії;

- вимагати уважного і дбайливого ставлення персоналу Опорного закладу та Філії до особистості дитини, охорони її життя і здоров’я, встановлення оптимального режиму перебування дитини в освітніх закладах.

3.22. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми дошкільної, повної загальної середньої освіти і зобов'язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню передбачених нею результатів навчання;

- створювати умови для здобуття дитиною дошкільної, повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладу освіти з питань виховання і навчання дітей раннього і передшкільного віку;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- своєчасно повідомляти Опорний заклад, Філію про можливість відсутності або хвороби дитини;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- забезпечувати інформаційні потреби своєї дитини;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

3.23. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

3.24. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, Опорний заклад та Філія можуть порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.25. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в Опорному закладі та Філії;

- керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Опорного закладу та Філії;

- проводити консультації для педагогічних працівників;

- брати участь в організації освітнього процесу.

3.26. Представники громадськості зобов'язані:

- дотримуватися Статуту, виконувати накази та розпорядження керівника Опорного закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

IV. Управління Опорним закладом

4.1. Управління опорним закладом в межах повноважень, визначених законами та цим Статутом, здійснюють:

- Засновник;

- Гуманітарний відділ;

- директор Опорного закладу;

- колегіальний орган управління Опорного закладу;

- колегіальний орган громадського самоврядування.

4.2. Засновник Опорного закладу:

- затверджує установчі документи Опорного закладу, їх нову редакцію та зміни до них;

- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази Опорного закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

- забезпечує створення у Опорному закладі та Філії інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- у разі реорганізації чи ліквідації Опорного закладу забезпечує здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти.

4.3. Гуманітарний відділ:

- здійснює управління та контроль за виконанням завдань та обов’язків, покладених на Опорний заклад;

- вирішує питання щодо організації та проведення конкурсного відбору на посаду директора Опорного закладу згідно з чинним законодавством;

- укладає, продовжує та розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором Опорного закладу, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та цим Статутом;

- затверджує кошторис Опорного закладу;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Опорного закладу;

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів Опорного закладу;

- здійснює з контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

- реалізує інші права, передбачені законодавством та цим Статутом.

4.4. Директор Опорного закладу:

4.4.1.Директором може бути особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

4.4.2. Директор Опорного закладу призначається на посаду та звільняється з посади гуманітарним відділом відповідно до делегованих повноважень.

Директор Опорного закладу призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду директора Опорного закладу вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, згідно з наказом начальника Гуманітарного відділу шляхом укладення контракту.

Одна і та сама особа не може бути директором відповідного Опорного закладу більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді директора Опорного закладу, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.

У разі надходження до Гуманітарного відділу обґрунтованого звернення органу самоврядування Опорного закладу щодо звільнення директора цього закладу Гуманітарний відділ зобов’язаний розглянути його і прийняти обґрунтоване рішення у найкоротший строк.

4.4.3. Директор Опорного закладу в межах наданих йому повноважень:

- здійснює безпосереднє керівництво Опорним закладом та його Філією;

- несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Опорного закладу;

- є представником Опорного закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та цим Статутом;

- забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

- організовує освітній процес;

- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

- відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- забезпечує права здобувачів освіти на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

- здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

- розпоряджається в установленому порядку майном Опорного закладу і коштами;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників опорного закладу;

- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками педагогічними працівниками та загальними зборами (конференцією), засновником, місцевими органами державної влади тощо;

- забезпечує формування відкритих та загальнодоступних ресурсів з інформацією про діяльність Опорного закладу і Філії та здійснює контроль за оприлюдненням такої інформації;

- розробляє штатний розпис Опорного закладу і Філії на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, що затверджені МОН.

4.5. Основним колегіальним органом управління Опорного закладу є педагогічна рада. Педагогічну раду утворюють педагогічні працівники Опорного закладу і Філії, зайняті в освітній діяльності (учителі, педагоги додаткової освіти, працівники соціально-педагогічноїслужби, класні вихователі, бібліотечні працівники, адміністрація школи).

Головою педагогічної ради є директор Опорного закладу.

4.5.1. Педагогічна рада розглядає питання:

- удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи Опорного закладу та його Філії;

- переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- морального та матеріального заохочення учнів та працівників Опорного закладу та його Філії.

4.5.2. Робота педагогічної ради Опорного закладу та його Філії планується в довільній формі відповідно до потреб Опорного закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

4.6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Опорного закладу та його Філії є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

4.6.1. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

- працівників Опорного закладу – зборами колективу;

- учнів Опорного закладу другого-третього ступеня – класними зборами;

- батьків, представників громадськості – класними батьківськими

- зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Визначається така кількість делегатів: від працівників Опорного закладу та Філії – 10, від учнів – 10, від батьків і представників громадськості – 10. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори (конференція) колективу правочинні, якщо в їхній роботі бере участь неменше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради Опорного закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор Опорного закладу, Засновник.

4.6.2. Загальні збори:

- обирають раду Опорного закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

- заслуховують звіт директора і голови ради Опорного закладу;

- розглядають питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності Опорного закладу;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності Опорного закладу;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.6.3.У період між загальними зборами діє рада Опорного закладу.

Метою діяльності ради є:

- сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку опорного закладу та вдосконалення освітнього процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління опорним закладом;

- розширення колегіальних форм управління опорним закладом;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу;

Основними завданнями ради є:

- підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку опорного закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

- формування навичок здорового способу життя; створення належного педагогічного клімату в опорному закладі;

- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та опорним закладом з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу Опорного закладу та його Філії, учнів II-III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) опорного закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією). На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

Рада Опорного закладу діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства;

- гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора Опорного закладу, Засновника, а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать законодавству України та Статуту опорного закладу, доводяться в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації Опорного закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету Опорного закладу.

Очолює раду Опорного закладу голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності опорного закладу, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

Рада Опорного закладу:

- організовує виконання рішень загальних зборів

- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи опорного закладу та здійснює контроль за його виконанням;

- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту опорного закладу;

- затверджує режим роботи опорного закладу;

- сприяє формуванню мережі класів опорного закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників опорного закладу золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю за “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;

- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;

- бере участь у засіданнях атестаційної комісії зметою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради та в гуманітарного відділу пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

- розглядає питання родинного виховання;

- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

- сприяє педагогічній освіті батьків;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями (вихованцями);

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи опорного закладу;

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

V. Прозорість та інформаційна відкритість

5.1. Опорний заклад та Філія формують відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднюють на своїх веб-сайтах таку інформацію:

- Статут опорного закладу та Положення Філії;

- ліцензії на провадження освітньої діяльності;

- сертифікати про акредитацію освітніх програм;

- структуру та органи управління опорного закладу та Філії;

- кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;

- освітні програми та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- територію обслуговування, закріплену за опорним закладом та Філією;

- ліцензований обсяг та фактичну кількість осіб, які навчаються у опорному закладі та Філії;

- мову освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічне забезпечення опорного закладу та Філії;

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність опорного закладу та Філії;

- умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- іншу інформацію, що оприлюднюється за рішенням опорного закладу або на вимогу законодавства.

5.2. Опорний заклад та Філія оприлюднюють на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше, ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.

Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення опорним закладом та Філією, може визначатися спеціальними законами.

VІ. Матеріально-технічна база

6.1. До майна Опорного закладу та Філії належать:

- нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, тощо;

- майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;

- інші активи, передбачені законодавством.

Майно Опорного закладу та Філії перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Миронівки і закріплено за ним на правах оперативного управління.

Вимоги до матеріально-технічної бази опорного закладу та Філії визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов’язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

Для забезпечення освітнього процесу база опорного закладу та його Філії складається із навчальних кабінетів, а також спортивних залів, бібліотек, архіву, медичного, комп’ютерних кабінетів, їдалень, приміщень для інженерно-технічного та навчально-допоміжного персоналу, кабінетів психолога, соціального педагога тощо

6.2. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно Опорного закладу та Філії не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.

6.3. Об’єкти та майно Опорного закладу та філії не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

6.4. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Опорного закладу та Філії, використовуються виключно на потреби опорного закладу та Філії.

6.5. Майно Опорного закладу та Філії, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до статті 81 Закону України «Про освіту».

6.6. Порядок, умови та форми набуття опорним закладом та Філією прав на землю визначаються Земельним Кодексом України.

6.7. Держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними) посібниками всіх учнів та педагогічних працівників опорного закладу та Філії у порядку, встановленому законодавством.

6.4. Опорний заклад та Філія, відповідно до чинного законодавства, користуються землею, іншими природними ресурсами і несуть відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

Опорний заклад та Філії користується земельною ділянкою у відповідності до законодавства (витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №10245965 на площу 1,73га, дата реєстрації 25.06.2015р. та №10245570 на площу 0,01га, дата реєстрації 25.06.2015р. )

6.5. Засновник Опорного закладу:

- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним Опорного закладу та Філії на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

- забезпечує відповідно до законодавства створення у Опорному закладі та Філії безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб із особливими освітніми потребами.

VІІ. Фінансово-господарська діяльність

7.1. Фінансово-господарська діяльність Опорного закладу та Філії здійснюється відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України, законодавства в галузі освіти та інших нормативно-правових актів.

7.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази Опорного закладу та Філії фінансуються за рахунок коштів Засновника та інших джерел фінансування.

7.3. Опорного заклад та Філія можуть надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

Засновник має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку затвердженого Кабінетом Міністрів України. Питання оплати додаткових освітніх послуг у закладі регулюється законодавством.

7.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку Опорного закладу та Філії визначається директором відповідно до законодавства, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади.

Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно Опорним закладом або через централізовану бухгалтерію Гуманітарного відділу Миронівської міської ради.

7.5. Фінансово-господарська діяльність здійснюється на основі кошторису Опорного закладу.

7.6. Джерелами фінансування Опорного закладу та Філії відповідно до законодавства є:

- державний бюджет;

- місцевий бюджет;

- плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

- доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;

- гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

- дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;

- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

- інші джерела, не заборонені законодавством.

7.7. Опорний заклад є неприбутковою організацією, що утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, який регулює діяльність неприбуткових організацій.

Доходи (прибутки) Опорного закладу та Філії або їх частини не підлягають розподілу серед Засновника, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) Опорного закладу та Філії використовуються виключно для фінансування видатків на утримання організації, реалізації мети (цілей) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані Опорним закладом та Філією за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету.

Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом.

Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять до Опорного закладу та Філії у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Опорного закладу та Філії, використовуються виключно на зміцнення матеріально-технічної бази.

У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування Опорного закладу та Філії не зменшуються.

7.8. Опорний заклад та Філія мають право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

7.9. Штатний розпис Опорного закладу та Філії затверджується начальником Гуманітарного відділу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної влади у сфері освіти.

7.10. За наявності додаткових коштів на фінансування Опорного закладу та Філії можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.

7.11. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) Засновника додатково можуть виділятися бюджетні кошти на поділ класів на групи з окремих предметів, факультативи, консультації, індивідуальне, інклюзивне навчання та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.

7.12. Для забезпечення ефективного управління освітнім процесом і проведення науково-методичної роботи у Опорному закладі та Філії (за наявності бюджетних та додаткових коштів) можуть бути введені додаткові посади за погодженням органів місцевого самоврядування.

7.13. Порядок діловодства у Опорному закладі та Філії визначається законодавством та нормативно-правовими актами.

7.14. Звітність про діяльність Опорного закладу та Філії ведеться відповідно до законодавства.

VІІІ. Міжнародне співробітництво

8.1. Опорний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів тощо.

8.2. Опорний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво із закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, освітніми асоціаціями, фондами, громадськими об’єднаннями інших країн.

8.3. Опорний заклад, Філія, педагогічні працівники та здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.

ІХ. Державний нагляд (контроль) за діяльністю

9.1. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит Опорного закладу відповідно до цього Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Інституційний аудит Опорного закладу включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою Засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради закладу.

9.2. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті Опорного закладу та Філії, Засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

9.3. Громадський нагляд (контроль) Опорного закладу здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до законодавства в галузі освіти.

9.4. Опорний заклад, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію Опорного закладу, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

9.5. Засновник Опорного закладу або уповноважена ним особа:

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів Опорного закладу та Філії;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Опорного закладу та Філії;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Х. Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання

10.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Опорного закладу та Філії приймає його Засновник.

10.2. Реорганізація і ліквідація Опорного закладу та його Філії може здійснюватися на підставі рішення Господарського суду, в інших випадках, передбачених діючим законодавством України.

10.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання Опорного закладу та Філії переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів загальної середньої освіти.

У разі реорганізації чи ліквідації Опорного закладу та Філії Засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

10.4. Ліквідація Опорного закладу та його Філій проводиться ліквідаційною комісією, яка створюється Засновником або за рішенням суду – згідно з діючим законодавством. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Опорним закладом та Філією. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Опорного закладу та Філії, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.

ХІ. Прикінцеві положення

11.1. Положення цього Статуту набирають чинності з моменту його державної реєстрації.

11.2. Статут Опорного закладу та зміни до нього затверджуються рішенням Засновника за погодженням Гуманітарного відділу і підлягають реєстрації в установленому порядку.

11.3. Внесення змін до Статуту Опорного закладу оформляється шляхом викладення його в новій редакції.

Якщо одне із положень Статуту Опорного закладу, у зв’язку із внесенням змін до законодавства, стає таким, що йому суперечить, Засновник застосовує норми, передбачені новим законодавством, та зобов’язується внести відповідні зміни. Якщо одне з положень Статуту буде визнано недійсним, це не торкається решти його положень.

11.4. Питання, не врегульовані цим Статутом, вирішуються у порядку, визначеному чинним законодавством України.

Секретар міської ради Андрій Скидан

Кiлькiсть переглядiв: 161

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 23 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!