/Files/images/_0ltsey/dystanczijne-navchannya_large.jpg

Дистанційне навчання: все про права та обов'язки учнів і вчителів

Що заборонено під час дистанційного навчання

  • За відсутність учня не можна ставити двійку ‒ у клітинці журналу має бути «н».

Відповідно допостанови уряду учень зобов’язаний пояснювати свою відсутність на уроці та підкріплювати ці слова відповідною довідкою.

У постанові йдеться, що причинами можуть бути: хвороба, сімейні обставини, візит до лікаря, лікування в санаторії, візит до військкомату чи інших органів державної влади або самоврядування.

  • Ставити двійку, якщо учень не виконав завдання через технічні проблеми.

Незадовільна оцінка через технічні несправності ‒ це недопустимо. Така поведінка вчителя є порушенням критеріїв оцінювання. Якщо учень сконтактувався з викладачем і повідомив, що у нього немає інтернету, то повинен отримати другу спробу для виконання завдань.

  • Змушувати учнів вмикати відеокамери.

Деякі вчителі вважають за належне вилучати дитину з відеоуроку, якщо вона відмовляється увімкнути камеру. В законі про освіту та Конституції йдеться, що такі дії порушують права дитини на повну загальну середню освіту і її обов’язковість.

  • Фотографувати учнів під час уроку.

Вчителі часто роблять скріншоти або запис екрану і діляться ними в мережі, але це порушує право дітей на приватність. Перш ніж увімкнути запис або зробити скріншот варто попередити учнів, хто не хоче ‒ може просто вимкнути камеру.

  • Давати дітям увесь матеріал на самостійне опрацювання.

Учителю потрібно визначитися з платформою проведення онлайн-уроків. Зазвичай, вчителі працюють в Google Classroom і Zoom. Платформи викладання мають бути безкоштовними.

Що дозволено під час дистанційного навчання

Учень та вчитель мають право на кілька хвилин відлучитися з онлайн-уроку. Причину не обов’язково вказувати, досить просто написати про це у чаті.

Також батьки можуть отримати пояснення від школи, чому умовно вчитель математики не вичитує дітям всі уроки.

Учитель зобов’язаний дотримуватися розкладу, а форму викладання він обирає самостійно. Однак виконання програми є обов’язком учителя. Згідно із Положенням про дистанційне навчання, щонайменше 30% матеріалу має викладатись у синхронному режимі.

Обов’язки батьків під час дистанційного навчання

Згідно із українським законодавством, батьки також відповідають за освіту дітей і повинні докладати зусилля, аби дитина отримала доступ до освіти. А згідно з інструкціями МОН, якщо дитина не вчилася без поважної причини понад десять днів, то про це мають бути поінформовані відповідні служби у справах дітей.

Труднощі дистанційного навчання

Проблеми з дистанційною освітою зачепили навіть розвинені країни світу. Дослідження Центру демографічних наук Оксфордського університету серед учнів нідерландських шкіл показало, що за вісім тижнів такого навчання діти з високими успіхами недовчили п'яту частину матеріалу, а решта учнів не засвоїли й половини з усього, що їм викладали.

В Україні ситуація не краща, якщо приватні школи ще проводять повноцінні заняття, то багато державних шкіл нехтують тривалістю та якістю дистанційних уроків. Так само не налагоджена система перевірки уроків, кожен вчитель пропонує своє, а діти губляться між посиланнями, поштою та логікою викладання кожного предмету.

Учитель своєю чергою також став заручником ситуації. Спершу вони шукали собі техніку, потім вчилися працювати з нею, а далі було найважче ‒ переробити методику викладання. Занотовані конспекти не підходять для дистанційної освіти, тож вчителі почали писати презентації та шукати додаткові підходи, щоб зацікавити дітей.

Ще є одна проблема ‒списування. Здавалося б, а хто з нас не списував у школі, але тут питання в регулярності. Навіть успішні діти перестали сумлінно вивчати формули та самостійно писати усі роботи ‒ в цьому немає сенсу, якщо перед тобою розгорнута книга.

Випускники шкіл узагалі живуть у постійній невизначеності, що також позначається на їхньому психоемоційному стані та навчанні. Скасування ДПА, перенесення пробного ЗНО, намагання організувати випускний, репетитори ‒ і це ще геть не повний перелік турбот 11-класника.

Дискусійних ситуацій уникнути неможливо, але варто пам’ятати, що в освітньому середовищі, і не тільки, будь-яку проблему можна вирішити шляхом діалогу.

Кiлькiсть переглядiв: 259

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 23 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!