Обов’язки вчителя | Спільна робота вчителя та асистента вчителя | Обов’язки асистента вчителя |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП | Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНІІ | Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП |
Розробка програми Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи. Підготувати індивідуальні навчальні плани (ІНП). Оновлювати інформацію про учнів та ІНП | Обговорити бажані результати для учня.Обговорити освітні, поведінкові та емоційні цілі. Участь у розробці ІНП учня з ООП | Участь у розробці ІНП учня з ООП |
Планування Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси. Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. Визначити пріоритети | Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня | Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю |
Спостереження Розробити чітку систему організації навчально- виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООП Працювати відповідно до розробленої системи | Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП. Обговорити реальний стан навчальних досягнень учня з ООП, ного відповідність очікуванням, виконання ІНП | Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП. Документувати та звітувати вчителю (за потреби) |
Навчання Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом. Спостерігати за процесом навчання, за потреби допомагати учням з ООП. Залучати учнів з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом. Моделювати навчальні методи та належну мову. Надати асистентам ресурси | Чітко висловити результати та обмінятись досвідом. Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати, виконання завдань ІНП. Обговорити розташування робочого місця. Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП | Проводити додаткове пояснення учням з ООП , адаптувати завдання, враховуючи можливості учня з ООП, корегувати їх навчальну діяльність. Спостерігати за їх діяльністю. Формувати та сприяти закріпленню конкретних умінь, навичок. Сприяти розвитку звязного мовлення учнів з ООП (під керуванням учителя). Вести спостереження, надавати вчителю об’єктивну інформацію щодо навчальної діяльності учнів з ООП |
Оцінка Слідкувати за прогресом учнів з ООП та оцінювати його. Слідкувати за виконанням ІНП. | Обговорити спостереження. Обмінятись інформацією. Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП (чи внесення змін) | Спостерігати за поведінкою учнів та надавати інформацію вчителю. Збирати та записувати дані для подальшої оцінки учня, внесення доповнень до ІНП. Вносити пропозиції вчителю щодо завдань, розроблених для учня з ООП |
Звітування Звітувати перед батьками та шкільною командою Мати інформацію про поточний стан справ | Обговорити інформацію про учня. Дотримуватися конфіденційності Обговорювати інформацію про поточний стан справ | Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня з ООП, його досягненьта потреб. Звітувати перед вчителем стосовно поведінки учня та наслідків. Брати участь у підготовці інформації про поточний стан справ |
Коментарi