Поради учням при проходженні ДПА та ЗНО

Усіх випускників школи чекає попереду проходження ДПА та ЗНО. Природньо в учнів виникає тривога та страх за свої результати. І це нормальна ситуація. Проте, цей страх можливо максимально знизити завдяки простим психологічним прийомам.

Психологічні підказки випускникам навчальних закладів.

· Кожен день варто виконувати спеціальні вправи, які допоможуть зняти емоційну напругу і втому. В день складання іспиту або зовнішнього тестування такі вже звичні вправи допоможуть швидко побороти хвилювання.

· Позбутися хвилювання у перші хвилини допоможе глибоке дихання: зробіть вдих, потім повільний видих, уявляючи при цьому, що вдихаєте цілющий кисень, енергію, а видихаєте хвилювання, невпевненість.

· Запорукою підтримання інтелектуальних здібностей є гарна фізична форма, тому займайтеся фізкультурою. Ось короткий комплекс, який допоможе протягом хвилини відновити працездатність і створити робочий настрій. Кожна вправа виконується протягом 8-10 секунд.

ü Обертайте очима, намагаючись якомога більше побачити навколо себе. Шість разів за годинниковою стрілкою, шість разів – проти, і очі швидко „зкинуть” втому.

ü Сядьте прямо, покладіть руки на потилицю. Зробивши глибокий вдих, якомога міцніше притисніть голову до долонь і відпустіть.

ü Продовжуючи сидіти прямо, візьміться руками за сидіння стільця і підніміть плечі якомога вище. Затримайтесь на декілька секунд і опустіть плечі.

ü Поставте лікті на стіл, покладіть підборіддя на долоні, глибоко вдихніть і, зберігаючи шию прямою, міцно притисніть підборіддя до долонь.

ü Сидячи за столом, притисніть витягнуті руки одну до одної.

ü Сидячи на стільці, піднімайте почерзі прямі ноги з витягнутими пальцями.

· Перш, ніж починати роботу, треба усвідомити, що саме ти повинен зробити, скільки це має забрати часу, визначити порядок роботи.

· Плануючи графік роботи, пам'ятай, що найвища продуктивність праці настає через 20—30 хв. після початку роботи. Найскладніші завдання доцільно виконувати саме тоді. Простіші й цікавіші – наприкінці. Проте, якщо тобі важко, починай роботу з цікавішого.

· Починай роботу, відпочивши. Найкращий відпочинок – 1,5-2 год. сну або прогулянка, спорт, допомога батькам по господарству.

· Першу годину можна працювати без перерви, а далі необхідно робити 5-10-хвилинні перерви через кожні 40-50 хв. напруженої роботи, під час яких можна виконувати фізичні вправи.

· Якщо якесь завдання не можеш виконати одразу, не розгублюйся – спробуй повторити через якийсь час.

· Пам'ятай: перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого, але рано чи пізно вона приходить до того, хто вірить у себе.

Як допомогти своїй дитині легше пройти ДПА та ЗНО.

Будь-який іспит для учня завжди є стресовою ситуацією. Ще актуальнішою ця істина стає в умовах проходження державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Державна підсумкова атестація – неминучий етап життя для тих, хто закінчує навчання у загальноосвітньому навчальному закладі, або переходить на навчання до нової освітньої ланки, так само, як і зовнішнє незалежне оцінювання - неминучий етап для тих, хто хоче здобути вищу освіту.

Психологічна підтримка – це один з найважливіших чинників, що визначають успішність Вашої дитини під час складання ДПА та ЗНО. Справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину – значить вірити в неї. Підтримка заснована на вірі у вроджену здатність особистості долати життєві труднощі за підтримки тих, кого вона вважає значущими для себе. Дорослі мають нагоду продемонструвати дитині своє задоволення, захоплення, свою радість і гордість від її досягнень або зусиль.

Інший шлях – навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це зробити!». Щоб продемонструвати свою віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання забути про минулі невдачі своєї дитини; допомогти дитині знайти впевненість у тому, що вона може впоратися із тим чи іншим завданням; пам'ятати про минулі успіхи і нагадувати їх. Існують слова, які особливо підтримують дітей, наприклад: «Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре», «Ти знаєш це дуже добре» тощо. Підтримувати можна також за допомогою дотиків, спільної діяльності тощо. Ось деякі поради, які допоможуть батькам краще підтримати дитину:

· Не переймайтеся про кількість балів, які дитина отримає на іспиті, і не критикуйте дитину після іспиту. Вселяйте думку, що кількість балів не є досконалим виміром її можливостей.

· Не підвищуйте тривожність дитини напередодні іспитів - це може негативно позначитися на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно «зірватися».

· Підбадьорюйте дітей, хваліть їх за те, що вони роблять добре.

· Підвищуйте їх впевненість в собі, тому що чим більше дитина боїться невдачі, тим більше ймовірності допущення помилок.

· Спостерігайте за самопочуттям дитини. Ніхто, крім Вас, не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов’язаного з перевтомою.

· Контролюйте режим підготовки дитини, не допускайте перевантажень, поясніть їй, що вона обов'язково повинна чергувати заняття з відпочинком. Забезпечте вдома зручне місце для занять, простежте, щоб ніхто з домашніх не заважав.

Зверніть увагу на харчування дити

Рекомендації учням щодо того, як краще побудувати взаємини з однокласниками

1. Для початку познайомся з однокласниками. Чим більше дружніх контактів буде, тим біль­шим буде коло твого спілкування в колективі.

2. Дізнайся, як їх звуть, відрекомендуйся сам, розкажи про себе, дізнайся про школу - де їдальня, туалет, коли велика перерва; вияв­ляй цікавість.

3. Запам'ятай імена однолітків, із якими ти по­знайомився: людям дуже приємно, коли до них звертаються на ім'я.

4. Поводься природно, про людину говорять її вчинки, тільки вони можуть скласти тобі імідж.

5. Не чекай загальної любові, однокласники спо­чатку будуть придивлятися до тебе, а потім уже полюблять чи навпаки. Це залежить тіль­ки від тебе.

6. Приходячи вранці до класу, вітайся, але не обов'язково це робити персонально з кожним. Загального «Привіт!» з усмішкою на обличчі буде достатньо. Тільки враховуй, що з учня­ми, які прийшли пізніше за тебе, привітатися потрібно персонально.

7. Бажано не виділятися в одязі, вибери стиль, в якому тобі буде комфортно, але максималь­но наближений до того, що носять учні у твоє­му класі.

8. Частіше усміхайся, непривітних людей ніхто не любить.

9. Якщо хтось з однокласників забув удома щось, наприклад ручку, а в тебе є зайва, можна дати покористуватися, за це ти отримаєш додаткові бали.

10. Якщо ти чогось не знаєш, не соромся, спитай про це друзів. Багатьом подобається, коли до них звертаються по допомогу.

11. Знайди з друзями спільні інтереси, обміняйся контактами, телефонними номерами.

12. Коли друзі хворіють, обов'язково подзвони, розкажи, що цікавого дізнався в школі, поді­лися домашнім завданням, поговори про щось, бо людині вдома самій сумно.

13. Якщо комусь із твоїх друзів сумно, обереж­но розпитай, що сталося, запропонуй свою до­помогу. Іноді від звичайної уваги людині стає краще.

14. Намагайся ніколи нікого не обговорювати, пліткарів ніхто не любить.

15. Про ставлення до себе можна судити з того, як часто до тебе звертаються по допомогу, за пора­дою, запрошують кудись, діляться секретами.

Рекомендації класному керівнику і вчителям щодо адаптації дитини до нових умов шкільного життя

1. Зустрітися з батьками учня.

2. Обговорити індивідуальні особливості та особли­вості характеру учня. Звернути увагу на психо­емоційний стан дитини. З'ясувати, за якою про­грамою навчався учень у попередній школі.

3. Ознайомити учня з «організаційною сторо­ною» — навчити орієнтуватися в системі ка­бінетів, у шкільному щоденнику відмітити нумерацію кабінетів та занотувати прізвища вчителів, надати номери контактних телефо­нів для зв'язку.

4. У новій школі, класі учень стикається з но­вими вчителями, однолітками, у нього зни­жується самооцінка, виникає почуття неу­спішності, тому вчителям потрібно тимчасово знизити вимоги до навчання, намагатися кра­ще вивчити сильні та слабкі сторони учня, до­помогти адаптуватися до класного колективу, створюючи ситуацію успіху на уроках.

5. Ввести учня в учнівський колектив: дати по­сильне доручення, залучати до класних і шкіль­них справ, надавши змогу проявити себе з кра­щого боку, спираючись на здібності учня.

70 СПОСОБІВ СКАЗАТИ «ДУЖЕ ДОБРЕ»

(інформація для вчителів)

1. Ти зараз на правильному шляху.

2. Пречудово!

3. У тебе це вийшло.

4. Правильно.

5. Це добре.

6. Супер!

7. Я пишаюся тим, як ти працював.

8. Ти робиш це дуже добре.

9. Це набагато краще.

10. Гарна робота.

11. Я щаслива бачити цю роботу.

12. Ти робиш гарну роботу.

13. Ти близький до істини.

14. Мої вітання.

15. Це те, що треба.

16. Я знала, що ти можеш це зробити.

17. Зараз ти це зрозумів.

18. Нарешті!

19. Ти швидко вчишся.

20. Працюючи так само, ти досягнеш багато чого.

21. Я не зуміла б зробити краще.

22. Це правильний шлях.

23. З кожним днем у тебе виходить краще.

24. Це гарний спосіб.

25. Ти нічого не проґавив.

26. Так тримати!

27.Надзвичайно.

28.Прекрасно.

29.Це найкраще.

30.Остаточно.

31.Сенсаційно.

32.Тепер нічого тебе не зупинить.

33.Відмінно.

34.Це була першокласна робота.

35.Чудово.

36.Ще краще.

37.Твій мозок попрацював на славу.

38.Ти досягнеш успіху.

39.Це видатний винахід.

40.Фантастика!

41.Неймовірно!

42.Це чудова робота.

43.Ти робиш це красиво.

44.Як ти багато зробив.

45.Розумник.

46.Ти дійсно це покращив.

47.Прегарно!

48.Вітаю!

49.Твоя правда!

50.Так тримати!

51.Ти зробив це вчасно.

52.Мені подобається хід твоїх думок.

53.Я пишаюся тобою. 54.

Дуже приємно вчити розумних дітей.

55.Велика тобі подяка.

56.Я ніколи не бачила нічого кращого.

57.Твоя робота принесла багато радості.

58.Молодчина!

59.Повний порядок.

60.Серйозний прорив.

61.Ось цього я ще не бачила.

62.Ти неперевершений сьогодні.

63.Це вже успіх.

64.Це твоя перемога.

65.Тепер ти відчуваєш свої можливості.

66. Ти справжній майстер.

67. Щиросердно рада за тебе.

68. Не можу навіть передати свого захоплення.

69. Грандіозно!

70. Я вірю в тебе, у тебе завжди виходитиме не гірше

Слова підтримки та заохочення для забезпечення позитивної емоційної атмосфери на уроці

Давай спробуємо ще раз.

У мене теж не одразу все виходило, тому не втрачай надії. Я завжди вважала, що ти зможеш це зробити. Повір у себе.

Я можу зрозуміти твій стан.

Я тебе розумію.

Я впевнена, що ти можеш.

Разом ми зможемо.

Сьогодні вийде краще, ніж учора.

Мені подобається те, що ти зробив.

Навіть, якщо ти помилишся, я допоможу тобі.

Ти талановитий,

Я пишаюся тобою.

Я впевнена у твоїх силах, здібностях, знаннях.

Мені приємно спілкуватися з тобою.

Я вірю в те, що все вийде.

Давай спробуємо зробити якнайкраще.

Цікава відповідь, оригінальна відповідь.

Відчувається співпраця.

Дитині потрібно, щоб її:

  • розуміли;
  • любили;
  • визнавали;
  • поважали.

Якщо ця потреба не задовольняється, виникає негативний емо­ційний стан:

  • біль;
  • страх;
  • агресія;
  • образа.

Працюючи з проблемними дітьми, скористайтеся такими пора­дами:

  1. Діти навчаються життю у життя.
  2. Якщо дитину постійно критикувати — вона вчиться ненавидіти.
  3. Якщо дитина живе в атмосфері ворожості — вона вчиться агре­сивності.
  4. Якщо дитину висміюють — вона стає замкненою.
  5. Якщо дитині постійно докоряють — вона вчиться жити з почуттям провини.
  6. Якщо дитину підбадьорювати — вона вчиться вірити у себе.
  7. Якщо дитину хвалити — вона вчиться бути вдячною.
  8. Якщо дні пну підтримувати — вона вчиться вірити у себе.
  9. Якщо дитина живе в атмосфері доброзичливості — вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Загальні поради батькам першокласників

  1. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
  2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.
  3. Не підганяйте її, розрахувати час — це ваш обов'язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, — провини дитини у цьому немає.
  4. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не ви­ходить, порадьтеся з учителем, психологом.
  5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: «Дивись, поводься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок!» тощо. У дитини попереду важка праця.
  6. Зустрічайте дитину спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).
  7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмов­ляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.
  8. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на пояс­ненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
  9. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.
  10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.
  11. При спілкуванні з дитиною не вживайте вислову: «Якщо ти будеш добре вчитись, то...». Часом умови ставляться важкі — і тоді ви опиняє­теся у незручному становищі.
  12. Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спіл­кування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
  13. У сім'ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з ди­тиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
  14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий настрій. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.
  15. Пам'ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або піс­ню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.
  16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день — і дитина повинна бути готова до нього. А до­помогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її.
Кiлькiсть переглядiв: 173

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 23 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!