Дитина і телевізор

Дитина і телевізор. За і проти.

Діти мало не з пелюшок починають дивитися телевізор, з кожним роком проводячи біля нього все більше і більше часу. Якщо дитина щодня подовгу сидить біля телевізора, то батькам слід насторожитися - все вказує на те, що їх чаду нема чим зайнятися. Вони в цьому теж винні.

Деякі батьки сприймають блакитний екран у якості няні. Прийшов з дитсадка? Всідаються перед телевізором - отримуй свою пустушку і нікому не заважай.

Навряд чи хто-небудь серйозно стане заперечувати шкоду телебачення для здоров'я дітей. Всі підспудно розуміють, що це так. На психіку підлітків, наприклад, дуже негативно впливають сумнівні новації режисерів і шоуменів - вони приймають це за норму поведінки. Щоденні криваві сцени на екрані виробляють неприродне ставлення до смерті, і це потім виливається в суїциди і ненавмисні вбивства. Відношенню до протилежної статі багатьох підлітків навчають сучасні реаліті-шоу. Вони так міцно впроваджуються в підсвідомість, що діти сприймають відносини героїв як еталон і починають їх сліпо копіювати.

Фізичне здоров'я теж страждає. Проблеми із зором не змушують себе чекати. Дитяча короткозорість - справжня світова епідемія. Коли дитина сидить біля телевізора, її очі сприймають зображення як світловий поток, переломлюються усередині очного яблука, проектуючи на сітківку. Дитина, сама того не помічаючи, напружує очі, щоб картинка стала чіткіше.

Постійний рух на екрані змушує її уважно вдивлятися в деталі і ще більше напружуватися. Якщо щодня дитина проводить багато часу перед телевізором або комп'ютером, та ще в погано освітленому приміщенні, навантаження на очі стає надмірною. Результат - зорове перевтома. Якщо не вжити заходів, зір різко погіршиться.

Сьогодні телебачення активно витісняє читання, а це безпосередньо впливає на інтелектуальний розвиток - діти втрачають здатність мислити. Багато психологів одностайні в тому, що щоденне багатогодинне сидіння біля телевізора чи комп'ютера призводить до дезадаптації. Реальне життя відходить на другий план. Дитина менше спілкується з однолітками, відвикає думати. Це і є перехід у віртуальний світ.

Якщо час, проведений поза телевізора чи комп'ютера, він вважає змарнованим, значить віртуальна залежність не за горами.

Сучасний світ неможливо уявити без комп'ютерів, телевізорів та інших технічних новинок. Мова не про те, щоб зовсім відгородити від них дитину, потрібно лише обмежити час, який він проводить поруч з ними. Маленька дитина повинна проводити біля телевізора чи комп'ютера не більше однієї-двох годин на день, підліток - до чотирьох годин. Якщо дитина відразу не готова прийняти таку «теледисципліну», то вводити її можна поступово. Наприклад, для початку домовитися з ним, щоб він не дивився телевізор під час їжі. Необхідно чимось захопити своє чадо: записати в секцію, віддати в музичну школу, ходити разом в басейн.

Комп'ютер і телевізор можуть серйозно допомогти дитині в розвитку. Малюкові можна пропонувати мультфільми, освітні передачі. Освоювати комп'ютер теж необхідно, але навантаження на очі повинно бути розумним.

Малюкам молодше двох років дивитися телевізор не рекомендується. Крім навантаження на очі, він може стати сильним збудником, тобто некеровано впливати на центральну нервову систему дитини. Дітям старше двох років не варто проводити біля телевізора більше півгодини в день.

Дивитися телевізор дитина повинна обов'язково сидячи. Екран краще розташувати прямо перед нею. Не можна допускати, щоб малюк дивився на екран збоку.

Увечері необхідно додаткове освітлення. Відстань від очей до екрану повинна бути не менше трьох метрів. Якщо екран досить великий, дитину слід посадити якомога далі від нього.

Нерозумно заперечувати навчальний потенціал телевізійних і комп'ютерних технологій. Але міняти реальний світ на віртуальний ще гірше. Потрібно знайти золоту середину і тоді все піде тільки на користь.


БАТЬКАМ НА ЗАМІТКУ

ГАРНІ МАНЕРИ

Як батькам хочеться, щоб у присутності сторонніх дитина поводилася виховано: віталася, дякувала, не перебивала співрозмовника, не грубила — і ще багато різноманітних «не».

Насправді ж із дітьми часто трапляються дивні історії. Наприклад, до вас у гості завітала ваша давня приятелька, а малюк не хоче знайомитися з нею і вітатися. Вам ніяково, ви сварите дитину, а вона зовсім не винна. Іноді малята лякаються незнайомців. Якийсь час вони звикають, і тільки потім можуть вільно та невимушено спілкуватися.

Трапляється і так, що ваші родичі подарували дитині подарунок. А дитина засмутилася і сказала, що хотіла у подарунок щось інше. Напевне, через дитячу щирість, а зовсім не виявляючи невдячність. Тому не потрібно вбачати у всіх учинках малюка просту невихованість.

Що ж таке насправді «гарні манери»? Багато чого з того, що ми так називаємо,— просто здоровий глузд і звичайна ввічливість стосовно оточуючих. Для того щоб ці гарні манери стали для дитини природними, вона повинна постійно в них практикуватися. Тобто поводитися чемно і виховано не тільки «на людях», але й удома.

Батьки — найкращий приклад для дітей. І якщо тато вчора був нечемний із продавщицею в магазині, то сьогодні дитина може так само розмовляти будь з ким завгодно, навіть із мамою, тому що так розмовляв тато. Малюк прагне наслідувати татову поведінку і говорити так само. І тому батьки, які бажають прищепити дитині гарні манери, повинні, насамперед, почати із себе.

Гарні манери — це ще й знання того, як потрібно розмовляти з людьми та робити компліменти, здатність реагувати на почуття іншої людини, бути чуйним, дружелюбним і терпимим. Тому просто навчити дитину говорити: «Здрастуйте» або «Спасибі» замало. Важливо пояснювати і демонструвати, як потрібно ставитися до тих, хто молодший або слабший, до літніх або незнайомців.

Дорослі розуміють, що вміння поводитися виховано залежить від того, наскільки людина володіє собою, контролює свою поведінку. Тому немає сенсу вимагати від дворічного малюка, щоб він не колупав у носі в присутності гостей, хоча потихеньку обов'язково потрібно. А от дитина 5-6 років уже цілком здатна контролювати свою поведінку, її можна попросити їсти акуратно, ділитися цукерками і не розмовляти голосно в театрі.

Починати навчати гарних манер можна в будь-якому віці, але фахівці вважають, що ви полегшите завдання, закладаючи основи поведінки до 7-8 років, потім протягом наступних декількох років продовжуватимете навчання.

Не намагайтеся навчити свою дитину гарних манер експрес-методом. Звісно, хочеться, щоб на найближчому дні народження вона гідно трималася і поводилася пристойно. Але, швидше за все, дитина розгубиться і навряд чи застосує нові знання на практиці.

Даремно, навчаючи гарних манер, порівнювати свою дитину з іншими. Такі зауваження, як: «От Сергійко привітався, а ти не вмієш чи що?» замість гарної поведінки, швидше за все, викличуть у дитини злість або ревнощі.

Почніть із головних, на вашу думку, правил. Наприклад, ви йдете з дитиною до театру. Навряд чи вона має багатий досвід відвідування таких заходів. Тому поясніть малюкові: як потрібно поводитися в театрі, чому не слід голосно розмовляти або підводитися під час спектаклю.

Не слід сварити дитину, якщо вона щось зробила не так. Особливо це шкідливо сваритися в присутності оточуючих. Краще придумайте умовний знак і домовтеся з дитиною, якщо вона забуде, як поводитися або зробить щось не так, то ви непомітно покажете їй цей знак.

Як навчити дитину гарних манер?

• Демонструйте приклад власною поведінкою, будьте взірцем для наслідування.

• Не намагайтеся навчити всього відразу.

• Будьте позитивними і конкретними. Говоріть про те, що потрібно зробити, а не про те, чого робити не можна.

• Щоб дитина запам'ятала, чому так не можна поводитися, — пояснюйте причини.

• Намагайтеся виправляти дитину віч-на-віч, а не в присутності інших людей.

• Хваліть дитину за будь-які прояви гарних манер.

Берлюта О.В.

соціальний педагог

Миронівської ЗОШ І-ІІІ ст.№3





Кiлькiсть переглядiв: 102

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

/Files/images/ato/YngsNCPRz0A.jpg

/Files/images/metodkabnet/razdelitel_33.gif

Директор школи Корнієнко Олександр Григорович 5-71-62
 Заступник директора з виховної роботи Симоненко Лариси Борисівни 5-23-66  Соціальний педагог школи Берлюти Оксани Вікторівни 5-23-66  Психолог школи 5-23-66
 Кримінальна міліція у справах неповнолітніх тел. 5-29-86  Районний відділ освіти тел. 5-70-76  Служба у справах неповнолітніх тел. 5-58-76  Соціальна служба у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-44-40  Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту тел. 5-13-06  Управління праці та соціального захисту населення. Відділ звернення громадян та соціальних виплат дітей та молоді тел. 5-26-38  Відділ з призначення допомоги тел. 5-60-39
Гаряча лінія
 Всеукраїнська дитяча лінія тел. 0-800-500-21-81 ( безкоштовно, анонімно )  Кабінет « ДОВІРИ » тел. 5-44-40 ( анонімно )  Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96  Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8,тел. 228-87-83  Міжнародний Гуманітарний Центр „Розрада”, тел 234-83-68  Національна «гаряча лінія» з питань насильства та захисту прав дітей: тел. 0-800-500- 33 -50  Телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім’ї : тел. 044– 451- 5- 451  Урядова телефонна «гаряча лінія»: 0-800-507-309

Дата останньої зміни 23 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!