Фізика за новими програмами почне вивчатися з 2015 – 2016 н.р.: 7 клас – 2 год, 8 клас – 2 год, 9 клас – 3 год.
7 клас – 2 години на тиждень ( 70 годин)
Програма: Підручник:
№ п\п | № уроку в темі | Дата | Тема уроку | Домашнє завдання | Примітка | |
1 | Вступ Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті | |||||
Розділ. Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання.(10 год) | ||||||
2 | 1 | Фізика як фундаментальна наука про природу. Методи наукового пізнання. Зв’язок фізики з іншими науками. Речовина й поле. Початкові відомості про будову речовини. | ||||
3 | 2 | Вимірювання. Засоби вимірювання. Похибки й оцінка точності вимірювань. Міжнародна система одиниць фізичних величин. | ||||
4 | 3 | Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу. | ||||
5 | 4 | Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл і фізичні величини. | ||||
6 | 5 | Латораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів | ||||
7 | 6 | Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами | ||||
8 | 7 | Історичний характер фізичного знання. Видатні науковці-фізики. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. Фізика в побуті, техніці, виробництві. | ||||
9 | 8 | Розв´язування задач | ||||
10 | 9 | Розв´язування задач | ||||
11 | 10 | Тематичне оцінювання з теми: Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання | ||||
12 | Екскурсія | |||||
Розділ: Механічний рух (основи кінематики) ( 19 год) | ||||||
13 | 1 | Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. [Переміщення. Основна задача механіки.] | ||||
14 | 2 | Рівномірний прямолінійний рух. Швидкість рівномірного прямолінійного руху. | ||||
15 | 3 | Рівняння руху. Графічне представлення рівномірного прямолінійного руху. | ||||
16 | 4 | Розв´язування задач | ||||
17 | 5 | Нерівномірний прямолінійний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. Прискорення. | ||||
18 | 6 | Розв´язування задач | ||||
19 | 7 | Розв´язування задач | ||||
20 | 8 | Самостійна робота | ||||
21 | 9 | Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. Швидкість руху. | ||||
22 | 10 | Розв´язування задач | ||||
23 | 11 | Розв´язування задач | ||||
24 | 12 | Лабораторна робота № 4. Визначення періоду обертання та швидкості руху по колу. | ||||
25 | 13 | Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники. | ||||
26 | 14 | Розв´язування задач | ||||
27 | 15 | Розв´язування задач | ||||
28 | 16 | Лабораторна робота № 5. Вивчення коливань нитяного маятника | ||||
29 | 17 | Підготовка до контрольної роботи | ||||
30 | 18 | Контрольна робота | ||||
31 | 19 | Тематичне оцінювання з теми: Механічний рух (основи кінематики) | ||||
32 | Навчальний проект «Визначення середньої швидкості неравномірного руху» | |||||
Розділ. Взаємодія тіл ( Основи динаміки) ( 32 год) | ||||||
33 | 1 | Явище інерції. Інертність тіла | ||||
34 | 2 | Маса тіла. Густина речовини. | ||||
35 | 3 | Лабораторна робота № 6 Вимірювання маси методом зважування | ||||
36 | 4 | Взаємодія тіл. Сила як фізична величина. | ||||
37 | 5 | Графічне зображення сил. Додавання сил. Рівнодійна. | ||||
38 | 6 | Розв´язування задач | ||||
39 | 7 | Результат дії сили: зміна швидкості або деформація тіла. | ||||
40 | 8 | Лабораторна робота № 7 Виготовлення й градуювання шкали пружинного динамометра. | ||||
41 | 9 | Явище всесвітнього тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. | ||||
42 | 10 | Розв´язування задач | ||||
43 | 11 | Явище деформації. Види деформації. Сила пружності. Закон Гука. Пружинні динамометри | ||||
44 | 12 | Розв´язування задач | ||||
45 | 13 | Лабораторна робота № 8 Дослідження пружних властивостей тіл. Перевірка закону Гука. | ||||
46 | 14 | Вага тіла. Невагомість. | ||||
47 | 15 | Розв´язування задач | ||||
48 | 16 | Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. | ||||
49 | 17 | Розв´язування задач Самостійна робота. | ||||
50 | 18 | Лабораторна робота № 9 Визначення коефіцієнта тертя ковзання | ||||
51 | 19 | Явище тиску. Сила тиску. Тиск твердих тіл. | ||||
52 | 20 | Розв´язування задач | ||||
53 | 21 | Тиск рідин і газів. Рівновага рідин і газів. Закон Паскаля. | ||||
54 | 22 | Розв´язування задач | ||||
55 | 23 | Сполучені посудини. Манометри. [Насоси.] | ||||
56 | 24 | Атмосферний тиск. Дослід Торрічеллі. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. | ||||
57 | 25 | Розв´язування задач | ||||
58 | 26 | Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Плавання тіл. Повітроплавання. | ||||
59 | 27 | Лабораторна робота № 10 Вимірювання виштовхувальної сили. З´ясування умов плавання тіла. | ||||
60 | 28 | Розв´язування задач | ||||
61 | 29 | Розв´язування задач | ||||
62 | 30 | Підготовка до контрольної роботи | ||||
62 | 31 | Контрольна робота | ||||
63 | 32 | Тематичне оцінювання з теми: Взаємодія тіл ( Основи динаміки) | ||||
64 | Узагальнююче заняття | |||||
65 | Узагальнююче заняття | |||||
66 | Екскурсія | |||||
67 | Резерв | |||||
68 | Резерв | |||||
69 | Резерв | |||||
70 | Резерв | |||||
8 клас – 2 години на тиждень ( 70 годин)
Програма: Підручник:
№ п\п | № уроку в темі | Дата | Тема уроку | Домашнє завдання | Примітка | |
Розділ. Механічна робота. Механічна енергія. Фізичні основи роботи машин і механізмів. ( 20 год) | ||||||
1 | 1 | Механічна робота. | ||||
2 | 2 | Потужність. | ||||
3 | 3 | Розв´язування задач | ||||
4 | 4 | Механічна енергія та її види. Взаємні перетворення потенціальної й кінетичної енергії. Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування. | ||||
5 | 5 | Розв´язування задач | ||||
6 | 6 | Лабораторна робота № 1 Перевірка закону збереження механічної енергії | ||||
7 | 7 | Розв´язування задач Самостійна робота | ||||
8 | 8 | Поступальний та обертальний рухи твердого тіла. | ||||
9 | 9 | Лабораторна робота № 2 Визначення центра тяжіння тіла | ||||
10 | 10 | Момент сили. Умови рівноваги тіл. | ||||
11 | 11 | Лабораторна робота № 3 Вивчення умови рівноваги важеля | ||||
12 | 12 | Розв´язування задач | ||||
13 | 13 | Машини й механізми. Прості механізми. | ||||
14 | 14 | Коефіцієнт корисної дії механізмів. «Золоте правило» механіки. [Вітряні двигуни. Гідравлічні машини й механізми.][Історичний характер становлення знань про фізичні основи машин і механізмів.] | ||||
15 | 15 | Розв´язування задач | ||||
16 | 16 | Лабораторна робота № 4 Визначення ККД похилої площини | ||||
17 | 17 | Розв´язування задач | ||||
18 | 18 | Підготовка до контрольної роботи | ||||
19 | 19 | Контрольна робота | ||||
20 | 20 | Тематичне оцінювання з теми: Механічна робота. Механічна енергія. Фізичні основи роботи машин і механізмів. | ||||
Розділ. Будова речовини. Теплові явища (Основи МКТ будови речовини і термодинаміки) (38 год) | ||||||
21 | 1 | Фізичні тіла й речовина. Подільність речовини. Молекули. Атоми. | ||||
22 | 2 | Електрони. Йони. Початкові відомості про ядро атома і його будову. Етапи становлення атомної теорії будови речовини. Моделі атома. Протонно-нейтронна будова атомного ядра. | ||||
23 | 3 | Основні положення молекулярно-кінетичної теорії та її дослідне обґрунтування. | ||||
24 | 4 | Лабораторна робота № 5 Спостереження броунівського руху | ||||
25 | 5 | Розв´язування задач | ||||
26 | 6 | Фізичні властивостей твердих тіл рідин і газів. Агрегатні стани речовини. | ||||
27 | 7 | Розв´язування задач | ||||
28 | 8 | Кристалічні та аморфні тіла. Рідкі кристали та їх використання. Полімери. Наноматеріали. | ||||
29 | 9 | Розв´язування задач | ||||
30 | 10 | Теплові явища і процеси. Приклади теплових явищ (нагрівання й охолодження тіл, зміна агрегатних станів речовини, теплове розширення тіл). | ||||
31 | 11 | Розв´язування задач | ||||
32 | 12 | Рух молекул і тепловий стан тіла. Теплова рівновага. Температура. Абсолютна шкала температур. | ||||
33 | 13 | Розв´язування задач | ||||
34 | 14 | Мікроскопічний і макроскопічний (термодинамічний) описи теплових явищ і процесів. | ||||
35 | 15 | Залежність розмірів фізичних тіл від температури. Особливості теплового розширення води. Термометри. [Емпіричні шкали температур.] | ||||
36 | 16 | Розв´язування задач | ||||
37 | 17 | Самостійна робота | ||||
38 | 18 | Внутрішня енергія. Два способи змінення внутрішньої енергії тіла: механічна робота й теплообмін. Види теплообміну. Кількість теплоти. | ||||
39 | 19 | Розв´язування задач | ||||
40 | 20 | Розрахунок кількості теплоти при нагріванні (охолодженні) тіла. Питома теплоємність речовини. | ||||
41 | 21 | Розв´язування задач | ||||
42 | 22 | Лабораторна робота № 6 Визначення теплового балансу за змішування води різної температури | ||||
43 | 23 | Лабораторна робота № 7 Визначення питомої теплоємності речовини | ||||
44 | 24 | Розв´язування задач Самостійна робота | ||||
45 | 25 | Кристалічні тіла: плавлення й тверднення. Температура плавлення. Розрахунок кількості теплоти під час плавлення (тверднення) тіл. Питома теплота плавлення речовини. | ||||
46 | 26 | Лабораторна робота № 8 Визначення питомої теплоти плавлення льоду | ||||
47 | 27 | Розв´язування задач | ||||
48 | 28 | Пароутворення і конденсація. Випаровування. Кипіння. Температура кипіння. Розрахунок кількості теплоти під час пароутворення (конденсації). Питома теплота пароутворення. | ||||
49 | 29 | Розв´язування задач | ||||
50 | 30 | Тепловий баланс. Рівняння теплового балансу. Згорання палива. Розрахунок кількості теплоти, яка виділяється внаслідок згорання палива. Питома теплота згорання палива. | ||||
51 | 31 | Розв´язування задач | ||||
52 | 32 | Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна. Види теплових двигунів. Холодильні машини. Кондиціонер. Теплові насоси | ||||
53 | 33 | Розв´язування задач | ||||
54 | 34 | Розв´язування задач | ||||
55 | 35 | Розв´язування задач | ||||
56 | 36 | Підготовка до контрольної роботи | ||||
57 | 37 | Контрольна робота | ||||
58 | 38 | Тематичне оцінювання з теми: Будова речовини. Теплові явища. ( основи МКТ будови речовини і термодинаміки) | ||||
59 | Навчальний проект Екологічні проблеми теплоенергетики й теплокористування | |||||
60 | Навчальний проект Екологічні проблеми теплоенергетики й теплокористування | |||||
61 | Навчальний проект Енерго та теплозбережувальні технології | |||||
62 | Навчальний проект Унікальні фізичні властивості води | |||||
63 | Узагальнююче заняття | |||||
64 | Узагальнююче заняття | |||||
65 | Екскурсія | |||||
66 | Екскурсія | |||||
67 | Резерв | |||||
68 | Резерв | |||||
69 | Резерв | |||||
70 | Резерв | |||||
9 клас – 3 години на тиждень ( 105 годин)
Програма: Підручник:
№ п\п | № уроку в темі | Дата | Тема уроку | Домашнє завдання | Примітка |
Розділ. Електричні явища ( основи електростатики) ( 7 год) | |||||
1 | 1 | Електричні явища. Електризація тіл. | |||
2 | 2 | Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. | |||
3 | 3 | Дискретність електричного заряду. Взаємодія заряджених тіл. | |||
4 | 4 | Закон Кулона. Закон збереження електричного заряду. | |||
5 | 5 | Електрон. Позитивний і негативний йони. | |||
6 | 6 | Електричне поле. Силові лінії електричного поля. | |||
7 | 7 | Тематичне оцінювання з теми: Електричні явища | |||
Розділ. Електричний струм (основи електронної теорії провідності) (20 год) | |||||
8 | 1 | Електричний струм. Дії електричного струму. Провідники, напівпровідники, діелектрики. Умови виникнення та існування електричного струму. Джерела електричного струму. | |||
9 | 2 | Струм у металах. Електропровідність металевих провідників. Електричне коло і його основні елементи | |||
10 | 3 | Розв´язування задач | |||
11 | 4 | Сила струму. Амперметр. Електрична напруга. Вольтметр. | |||
12 | 5 | Розв´язування задач | |||
13 | 6 | Лабораторна робота № 1 Вимірювання сили струму та електричної напруги | |||
14 | 7 | Електричний опір. Залежність опору провідника від його довжини, площі перерізу та матеріалу. Питомий опір провідника. [Залежність опору провідника від його температури.] Резистори. Реостати. Закон Ома для ділянки кола. | |||
15 | 8 | Розв´язування задач | |||
16 | 9 | Лабораторна робота № 2 Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра | |||
17 | 10 | Лабораторна робота № 3 Вивчення залежності електричного опору провідника від довжини провідника, площі його поперечного перерізу та матеріалу | |||
18 | 11 | Послідовне й паралельне з’єднання провідників. Розрахунки простих електричних кіл. | |||
19 | 12 | Розв´язування задач | |||
20 | 13 | Лабораторна робота № 4 Дослідження електричного кола з послідовним з´єднанням провідників | |||
21 | 14 | Лабораторна робота № 5 Дослідження електричного кола з паралельним з´єднанням провідників | |||
22 | 15 | Робота й потужність електричного струму. Закон Джоуля — Ленца. Електронагрівальні прилади. Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями. | |||
23 | 16 | Розв´язування задач | |||
24 | 17 | Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу. | |||
25 | 18 | Розв´язування задач | |||
26 | 19 | Електропровідність газів. Застосування електролізу й струму в газах. | |||
27 | 20 | Тематичне оцінювання з теми: Електричний струм ( основи електронної теорії провідності). Контрольна робота | |||
Розділ. Магнітні явища( основи електромагнетизму) (15 год) | |||||
28 | 1 | Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Магнітне поле. Магнітне поле Землі. | |||
29 | 2 | Дослід Ерстеда. Лінії магнітного поля. | |||
30 | 3 | Гіпотеза Ампера. Магнітні властивості речовин. | |||
31 | 4 | Магнітне поле провідника зі струмом. Магнітне поле котушки зі струмом. Електромагніти. | |||
32 | 5 | Розв´язування задач | |||
33 | 6 | Лабораторна робота № 6 Складання й випробування найпростішого електромагніту | |||
34 | 7 | Дія магнітного поля на рамку зі струмом. Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. | |||
35 | 8 | Дія магнітного поля на провідник із струмом. Сила Ампера. | |||
36 | 9 | Розв´язування задач | |||
37 | 10 | Дія магнітного поля на рухомий електричний заряд. Сила Лоренца. | |||
38 | 11 | Розв´язування задач | |||
39 | 12 | Явище електромагнітної індукції. Досліди Фарадея. Індукційний електричний струм. Правило Ленца. | |||
40 | 13 | Розв´язування задач | |||
41 | 14 | Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. | |||
42 | 15 | Тематичне оцінювання з теми: Магнітні явища ( основи електромагнетизму) | |||
Розділ. Світлові явища ( основи геометричної оптики) (13 год) | |||||
43 | 1 | Світлові явища. Джерела й приймачі світла. Швидкість поширення світла. | |||
44 | 2 | Світловий промінь і світловий пучок. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячні й місячні затемнення. | |||
45 | 3 | Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. | |||
46 | 4 | Розв´язування задач | |||
47 | 5 | Лабораторна робота № 7 Вивчення законів відбивання світла за допомогою плоского дзеркала | |||
48 | 6 | Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. | |||
49 | 7 | Розв´язування задач | |||
50 | 8 | Лабораторна робота № 8 Перевірка законів заломлення світла | |||
51 | 9 | Дисперсія світла. Спектральний склад природного світла. Кольори. | |||
52 | 10 | Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. Формула тонкої лінзи. Отримання зображень за допомогою лінзи. Збільшення лінзи. | |||
53 | 11 | Розв´язування задач | |||
54 | 12 | Лабораторна робота № 9 Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи | |||
55 | 13 | Найпростіші оптичні прилади. Окуляри. Об’єктиви. Зорова труба. Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору. | |||
56 | 14 | Тематичне оцінювання з теми: Світлові явища ( основи геометричної оптики) | |||
Розділ. Звукові та електромагнітні хвилі.(8 год) | |||||
57 | 1 | Звукові хвилі. Виникнення і поширення звукових хвиль. Швидкість поширення звуку, довжина і частота (період) звукової хвилі. | |||
58 | 2 | Гучність звуку та висота тону. Вібрації і шуми та їх вплив на живі організми. | |||
59 | 3 | Інфра- та ультразвуки. Інфра- та ультразвуки в живій природі і техніці. | |||
60 | 4 | Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота (період) електромагнітної хвилі. | |||
61 | 5 | Властивості електромагнітних хвиль. | |||
62 | 6 | Шкала електромагнітних хвиль. Електромагнітні хвилі в природі й техніці. | |||
63 | 7 | Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. Розвиток уявлень про природу світла | |||
64 | 8 | Тематичне оцінювання з теми: Звукові та електромагнітні хвилі. | |||
Розділ. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики. (12 год) | |||||
65 | 1 | Природна радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. | |||
66 | 2 | Дослід Резерфорда. Сучасна модель атома. Розміри атомного ядра. | |||
67 | 3 | Ядерні сили. Ізотопи. | |||
68 | 4 | Активність радіоактивної речовини. Період напіврозпаду радіоактивного нукліда. | |||
69 | 5 | Розв´язування задач | |||
70 | 6 | Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Поглинута та експозиційна доза, її потужність. Дозиметри. Використання радіоактивних ізотопів. | |||
71 | 7 | Розв´язування задач | |||
72 | 8 | Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. | |||
73 | 9 | Ядерний реактор. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. | |||
74 | 10 | Екологічні проблеми атомної енергетики. Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір. | |||
75 | 11 | Розв´язування задач | |||
76 | 12 | Тематичне оцінювання з теми: Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи енергетики | |||
Розділ. Рух та закони збереження ( 17 год) | |||||
77 | 1 | Кінематика прискореного руху. | |||
78 | 2 | Закони Ньютона | |||
79 | 3 | Закони Ньютона Розв´язування задач | |||
80 | 4 | Закони Ньютона Розв´язування задач | |||
81 | 5 | Основне рівняння динаміки поступального руху тіла. Система законів Ньютона і її роль у становленні фізичного знання. | |||
82 | 6 | Самостійна робота | |||
83 | 7 | Закони збереження в механіці. | |||
84 | 8 | Розв´язування задач | |||
85 | 9 | Розв´язування задач | |||
86 | 10 | Самостійна робота | |||
87 | 11 | Імпульс, реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. | |||
88 | 12 | Розв´язування задач | |||
89 | 13 | Розв´язування задач | |||
90 | 14 | Самостійна робота | |||
91 | 15 | Межі застосування класичної механіки | |||
92 | 16 | Розв´язування задач Підготовка до контрольної роботи | |||
93 | 17 | Тематичне оцінювання з теми: Рух та закони збереження. Контрольна робота | |||
94 | Навчальні проекти: Людина і Всесвіт; Фізика в житті сучасної людини. | ||||
95 | Навчальні проекти: Сучасний стан фізичних досліджень в Україні та світі; Україна – космічна держава. | ||||
96 | Узагальнююче заняття: Фізичні основи екології | ||||
97 | Узагальнююче заняття: Фізичні основи екології | ||||
98 | Узагальнююче заняття: Еволюція фізичної картини світу | ||||
99 | Узагальнююче заняття: Еволюція фізичної картини світу | ||||
100 | Екскурсія | ||||
101 | Екскурсія | ||||
102 | Резерв | ||||
103 | Резерв | ||||
104 | Резерв | ||||
105 | Резерв |
Коментарi