Календарне планування. Географія. 7 клас (нова програма) 2015/2016 н.р.
7 клас
Географія ( 70 годин, 2 години на тиждень) )
№ п/п | Дата | Тема уроку | Кількість уроків | Домашнє завдання | Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів | |
ВСТУП | ||||||
1. | Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. | 1 | Учень: називає площу Землі, об’єкти вивчення регіональної географії, материки, частини світу, океани, різні види карт; наводить приклади різних джерел інформації про материки та океани, ; порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах карти за змістом; показує на карті материки, частини світу, океани; оцінює значення для людини географічних знань про материки та океани | |||
2 | Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням | 1 | ||||
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів (11 год.) | ||||||
2 | Тема 1. Форма і рухи Землі. Куляста форма Землі та її географічні наслідки. | 1 | Учень: називає геологічні ери: архейська, протерозойська, палеозойська, мезозойська, кайнозойська, наслідки переміщення літосферних плит, найбільші платформи та області складчастості, основні і перехідні кліматичні пояси; наводить приклади форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних зон на материках; показує на карті найбільші літосферні плити,райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі та холодні поверхневі течії, природні зони; характеризує гіпотезу дрейфу материків, циркуляцію атмосфери в екваторіальних, тропічних, помірних та полярних широтах; порівнює властивості водних і повітряних мас; пояснює закономірності розміщеннярівнин і гір на материках та в океанах, переміщення повітряних мас і поверхневих течій на різних широтах, розміщення природних комплексів на материках і в океанах, взаємодію і взаємовплив океанів і материків; визначає за тектонічними картами платформи та області складчастості, за кліматичними картами – кліматичні пояси, за картами географічних поясів і природних зон – природні зони на материках; оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для людини | |||
3 | Рухи Землі, їх наслідки | 1 | ||||
4 | Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки. Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення | 1 | ||||
5 | Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. | 1 | ||||
6 | Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. | 1 | ||||
7 | Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. | 1 | ||||
8 | Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій. | 1 | ||||
9 | Кліматичні пояси і типи клімату Землі. | 1 | ||||
10 | Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність. | 1 | ||||
11 | Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки | 1 | ||||
12 | Узагальнення | 1 | ||||
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (21 год.) | ||||||
13 | Тема 1. Африка (10 год.) Географічне положення. Практичні роботи 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (протягом теми) | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення, дослідників материка Д. Лівінгстона, Г. Стенлі, форми рельєфу, кліматичні пояси, води суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів, найвідоміші національні парки Африки – Серенгеті, Нгоронгоро, Кіліманджаро; позначає і показує на карті: миси: Рас-Енгела, Агульяс, Альмаді, Рас-Гафун; моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар; півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро; нагір’я Ефіопське; плоскогір’я Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Ефіопія, Нігерія, Південна Африка; пояснює зв’язки між тектонічними структурами, рельєфом і корисними копалинами, розміщення кліматичних поясів, наслідки зміни природи материка; порівнює клімат різних кліматичних поясів та природні зони; характеризує розміщення корисних копалин, річок та озер на материку, основні екологічні проблеми Африки; визначає географічні координати, типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; оцінює наслідки екологічних проблем | |||
14 | Дослідження та освоєння материка | 1 | ||||
15 | Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. | 1 | ||||
16 | Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. | 1 | ||||
17 | Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами | 1 | ||||
18 | Води суходолу. Використання водних ресурсів. | 1 | ||||
19 | Природні зони, закономірності їх розміщення. | 1 | ||||
20 | Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО | 1 | ||||
21 | Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. | 1 | ||||
22 | Узагальнення | 1 | ||||
23 | Тема 2. Південна Америка (7 год.) Географічне положення. Дослідження та освоєння материка Практична робота 5. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. (протягом теми) | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення, дослідників – А. Веспуччі, А. Гумбольдта, найголовніші риси природи материка; наводить приклади форм рельєфу, внутрішніх вод, ґрунтів, видів рослин і тварин, країн континенту; позначає і показує на карті: миси: Галлінас, Фроуерд, Кабу-Бранку, Паріньяс, Горн; море Карибське; затоку Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські; рівнини: Амазонська, Оринокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я; гори Анди (г. Аконкагуа); вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; річки: Амазонка, Парана, Ориноко; водоспади: Анхель, Ігуасу; озера: Маракайбо, Тітікака; пустелю Атакама; держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; характеризує особливості географічного положення, типи клімату, найбільші річкові системи, природні зони, населення та його господарську діяльність в різних країнах материка; порівнює особливості природних умов Південної Америки та Африки; пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури та опадів на материку, прояв широтної зональності на рівнинах та вертикальної поясності в Андах; визначає за фізичною картою географічні координати крайніх точок материка, форми рельєфу, за кліматичними картами і кліматичними діаграмами – типи клімату; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка | |||
24 | Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. | 1 | ||||
25 | Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. | 1 | ||||
26 | Води суходолу. | 1 | ||||
27 | Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Зміни природи материка людиною. Дослідження Природні унікуми Південної Америки | 1 | ||||
28 | Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО | 1 | ||||
29 | Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. | 1 | ||||
30 | Тема 3. Австралія (4 год.) Географічне положення. Дослідження та освоєння материка Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії (протягом теми) Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення, дослідників А. Тасмана, Дж. Кука, М. Фліндерса, унікальні риси рослинності і тваринного світу материка; наводить приклади форм рельєфу, типів клімату, внутрішніх вод, представників рослинності і тваринного світу Австралії; позначає і показує на карті: миси: Йорк, Південно-Східний, Стіп-Пойнт, Байрон; моря: Коралове, Тасманове; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф; півострів Кейп-Йорк; плоскогір’я Західно-Австралійське; низовину Центральну; гори: Великий Вододільний хребет (г. Косцюшко); річки: Муррей, Дарлінг; озеро Ейр; пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія; державуАвстралійський Союз та її столицю; характеризує особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; порівнює географічне положення Австралії і Африки; пояснює вплив рельєфу і кліматуна формування вод суходолу, унікальність органічного світу, особливості заселення Австралії; визначає географічні координати і протяжність материка, форми рельєфу за фізичною картою, кліматичні показники за тематичними картами; оцінює наслідки впливу людини на унікальну природу материка | |||
31 | Клімат. Води суходолу. | 1 | ||||
32 | Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна й Австралія. | 1 | ||||
33 | Узагальнення | 1 | ||||
34 | Підсумкова семестрова робота | 1 | ||||
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети (2 год.) | ||||||
35 | Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду (1 год.) Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка Практична робота 8. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів Антарктиди | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення Антарктиди та Антарктики, першовідкривачів материка Ф. Беллінсгаузена, М. Лазарєва, Р. Амундсена, Р. Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях; наводить приклади міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Уедделла, Росса; характеризує особливості географічного положення, міжнародну співпрацю в Антарктиді; пояснює відмінності між Антарктикою й Арктикою, міжнародний статус материка; оцінює роль України в дослідженні Антарктиди | |||
36 | Тема 2. Природа материка (1 год.) Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. | 1 | Учень: називає характерні риси природи Антарктиди, Антарктики; наводить приклади рослин і тварин Антарктики; позначає і показує на карті Трансантарктичні гори, вулкан Еребус; характеризує особливості клімату, органічного світу; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка; оцінює сучасний стан природи та природних багатств; висловлює судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети | |||
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі (23 год.) | ||||||
37 | Тема 1. Північна Америка (8 год.) Географічне положення. Історія відкриття та освоєння Практична робота 9. Зазначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки (протягом теми) | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення та природи, дослідників материка; наводить приклади форм рельєфу, внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослин і тварин, впливу господарської діяльності людей на природу материка; позначає і показує на карті: миси: Мерчісон, Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз; затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; характеризує особливості географічного положення, основні риси рельєфу, типи клімату, найбільші річкові системи та озера,природні зони, населення країн материка та його господарську діяльність; порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки; пояснює вплив географічного положення материка на його природу, особливості освоєння людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка | |||
38 | Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. | 1 | ||||
39 | Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. | 1 | ||||
40 | Води суходолу. | 1 | ||||
41 | Природні зони. Вертикальна поясність в горах. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО | 1 | ||||
42 | Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО | 1 | ||||
43 | Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. | 1 | ||||
44 | Узагальнення | 1 | ||||
45-46 | Тема 2. Євразія (15 год.) Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу Практична робота 10. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. | 2 | Учень: називає особливості географічного положення, дослідження і подорожі землепрохідців, П. Тянь-Шанського, М. Пржевальського, характерні риси природи і населення Євразії; наводить приклади форм рельєфу, річок та озер, типів ґрунтів, типових рослин і тварин, країн материка; позначає і показує на карті: миси: Рока, Дежньова, Челюскін, Піай; моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Дарданелли, Босфор, Ла-Манш, Гібралтарська, Берингова; острови: Великобританія, Ірландія, Шпіцберген, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські; півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський; рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі; річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; озера: Каспійське, Женевське, Ладозьке, Байкал, Мертве море; держави та їх столиці: Україна, Росія, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Китай, Індія, Японія; характеризує особливості географічного положення, основні риси рельєфу та закономірності розміщення корисних копалин, кліматичні пояси і типи клімату, найбільші річкові системи та озера, закономірності розміщення природних зон, населення; порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, вертикальні пояси в різних гірських системах; пояснює причини різноманітності природи Євразії; визначає протяжність материка з півночі на південь та із заходу на схід, за тематичними картами – характерні риси клімату, рослинності і тваринного світу; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка | |||
47 | Дослідження та освоєння материка. | 1 | ||||
48-49 | Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини. | 2 | ||||
50 | Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. | 1 | ||||
51 | Практична робота 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. | 1 | ||||
52-53 | Води суходолу. | 2 | ||||
54-55 | Природні зони. Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. | 2 | ||||
56 | Дослідження Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів | 1 | ||||
57-58 | Населення. Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. | 2 | ||||
59 | Узагальнення | 1 | ||||
РОЗДІЛ V. Океани (5 год.) | ||||||
60 | Тема 1. Тихий океан. (2 год.) Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану) | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення Тихого океану, великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки, різні за походженням острови, природні багатства; наводить приклади форм рельєфу, течій, видів рослин і тварин, островів; позначає і показує на карті: форми рельєфу:Східнотихоокеанське підняття,Північно-Західна, Північно-Східна улоговини; течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Соломонові, Тонга; пояснює зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу; порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану; оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях | |||
61 | Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси.Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. | 1 | ||||
62 | Тема 2. Атлантичний океан. (1 год.) Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення Атлантичного океану, відомі географічні об’єкти; наводить приклади форм рельєфу дна, течій, представників органічного світу; позначає і показує на карті: форми рельєфу: Північноатлантичний і Південноатлантичний хребти; течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; характеризує особливості клімату і поширення органічного світу, проблеми забруднення океану; порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану; пояснює особливості формування серединно-океанічних хребтів, властивості водних мас; оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей | |||
63 | Тема 3. Індійський океан (1 год.) Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках | 1 | Учень: називає характерні риси географічного положення океану, його природні ресурси; наводить приклади форм рельєфу дна океану, течій, представників органічного світу; позначає і показує на карті вжевідомі географічні об’єкти, а також: підводні хребти: Західноіндійський, Аравійсько-Індійський, Австрало-Антарктичний; Зондський глибоководний жолоб; течії: Сомалійська, Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська; характеризує особливості рельєфу дна, клімату, водних мас, руху океанічних течій океану; порівнює особливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами; пояснює вплив океану на прилеглі материки, своєрідність органічного світу; оцінює вплив людської діяльності на природу океану | |||
64 | Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.) Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків | 1 | Учень: називає особливостігеографічного положення океану, природні багатства; наводить приклади форм рельєфу дна, представників органічного світу; позначає і показує на карті: вже відомі географічні об`єкти, а також підводні хребти Ломоносова, Менделєєва, Трансарктичну течію; характеризує своєрідність географічного положення, особливості природи та освоєння океану; порівнює природні умови в центральній, євразійській та північноамериканській частинах океану; пояснює вплив географічного положення океану на клімат, властивості водних мас та їх переміщення; поширення органічного світу; | |||
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків та океанів (2 год.) | ||||||
65 | Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів. Природні багатства материків та океанів, їх основні види.Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти | 1 | Учень: називає основні природні багатства материків та океанів; наводить приклади раціонального і нераціонального природокористування, змін природних комплексів під впливом людини, антропогенних ландшафтів; показує на карті найбільш багаті природними багатствами частини материків та океанів; характеризує зміни природи внаслідок інтенсивного природокористування; пояснює причини порушення природної рівноваги; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів | |||
66 | Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів. Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. | 1 | Учень: називає джерела забруднення навколишнього середовища,міжнародні організації з охорони природи; наводить приклади основних видів забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове; показує на карті вже відомі природоохоронні території, райони екологічного лиха; характеризує різні види забруднення природи, екологічні проблеми материків та океанів і можливі шляхи їх розв’язування; порівнює рівень забруднення навколишнього середовища на материках та в океанах; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства | |||
67 | Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем | 1 | ||||
68 | Узагальнення | 1 | ||||
69 | Підсумкова семестрова робота | 1 | ||||
70 | Повторення | 1 | ||||
Коментарi